Karayolları Genel Müdürlüğünce yaptırılan çevre yolu genişletme çalışmalarını yürüten yüklenici firmanın dikkatsizliği az daha bir faciaya yol açıyordu.
Çevre yolu genişletme çalışmasını yapan yüklenici firma Tepebaşı’na giden tramvay köprüsünün ayağının altını oyunca köprünün altı boşaldı. Vatmanın uyanıklığı sayesinde tramvay vagonları çevre yoluna düşmekten kurtuldu.
Eskişehirliler büyük bir tehlike atlattılar. Çevre yolu üzerinden Tepebaşı’na tramvay gidiş geliş hatlarını taşıyan üst geçidin yanındaki eski taşıt köprüsünü yıkma çalışmaları yapan karayolları müteahhidi gerekli fenni tedbirleri almadığından, tramvay köprüsünün beton ayağının altını oyduğu için kayma meydana geldi.
Tepebaşı’na giden Estram’ın vatmanı Eczacılık Fakültesine yaklaşınca geliş hattı tarafındaki köprü korkuluklarının olmadığını görerek tramvayı durdurdu. Meydana gelen tehlikeyi Tepebaşı durağında dönüşe hazırlanan tramvay vatmanına ve ilgililere bildirdi. Tramvay şirketi ve belediye yetkilileri olay yerine gittiler. Otogar – SSK seferleri durdurularak yolcular belediye otobüsleri ile taşınmaya başlandı. Estram’a ait iki tramvay dizisi de Tepebaşı’nda kaldı.
Çökme sırasında tramvaya ait yüksek gerilim hatlarına ve katenere enerji veren kablolar koptuğu için gerekli tedbirler alındı.
İlgililer karayolları ve müteahhit firmanın dikkatsizliğinin, büyük bir faciaya yol açmadan şans eseri önlendiğini söylediler. Eğer çökmeyi Tepebaşı yönüne giden vatman fark etmeyip, Tepebaşı durağından dönecek olan diğer tramvayı haberdar etmeseydi vagonlar altı boşalan üst geçide geldiğinde raylar çökecek ve tramvay çevre yolundan geçmekte olan taşıtların üzerine düşecekti. Elektrik nedeniyle tramvayda ve taşıtlarda yangın dahil büyük bir facia yaşanabilirdi. Estram şirketinin, belediye ve halk otobüsleri işletmelerinin tramvay seferlerinin yapılamadığı süre içindeki zararlarının büyük olacağı ve günde yaklaşık 70 – 80 bin kişinin söz konusu hatta taşındığı dikkate alınırsa ortaya çıkacak ulaşım sıkıntısının ne kadar süreceği henüz bilinmiyor.