18 Eylül 2013 Çarşamba günü akşam saatlerinde yaşanan tramvay kazası hepimizi derinden yaralamıştır. Büyükşehir Belediye Başkanlığı olarak yaşamını yitiren minik yavrumuza Allah’tan rahmet dilerken, başta ailesine ve yakınlarına başsağlığı diliyoruz.
Bilindiği gibi, Eskişehir’de toplu ulaşımda kullanılan hafif raylı sistem, tüm dünyada olduğu gibi, şehir trafiği ile iç içe işleyecek şekilde düzenlenmiştir. Burada şehir trafiği teriminden kastın, araç ve yaya trafiği olduğu açıktır.
Bir kaza olasılığı karşısında tramvayın, yön değiştirmesi, yolunu değiştirmesi ya da farklı şekilde bir manevra yapabilmesi mümkün değildir. Yalnızca fren yaparak durabilir. Ancak bu olayda olduğu gibi, aracın önüne durma ya da fren yapabilme mesafesi olmadan aniden raylara fırlanması halinde bu mümkün olamadığı gibi, korna ile uyarıda bulunabilmek için de aracın kaza noktasından daha gerilerde iken ray üzerinde yasağa rağmen yürüyen veya geçenlerin dikkati çekilerek kazalar önlenebilmektedir.
Bu nedenle, tramvay hatlarının yapımı sırasında hattın geçtiği bazı güzergâhlarda, özellikle yayaları uyarmak ve tramvay hattından karşıdan karşıya geçiş yapmalarını engellemek amacıyla koruma bariyerleri ve uyarı yazıları yer almaktadır. Son kazanın yaşandığı yerde de, hattın iki tarafında da koruma bariyerleri yer almaktadır. Kaldı ki yasaklayıcı bariyerlerin önünde çalı bitkilerinden oluşturulmuş doğal engeller dikilmiştir. Nitekim kaza kurbanı evladımız bunların arasından ve yasaklayıcı bariyerleri geçerek, tramvayın tam önünde rayları geçmeyi denemiştir.
Dünyada toplu ulaşım aracı olarak tramvay kullanan ülkelerin hemen hiç birinde bizdeki gibi koruma bariyerleri bulunmamakta, büyük küçük bütün yayalar kurallara mutlaka uymaya dikkat ve önem vermektedirler.
Benzer kazaların ve acıların yaşanmaması için, özellikle yayalarımızın tramvay hatlarından kontrolsüz olarak, bariyerlerin üzerinden atlayarak veya altından geçerek karşıya geçmemeleri son derece önemlidir.
ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ