Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen, YHT yeraltı hattının üzerine yapılan ve yarım kalan peyzaj çalışmasıyla ilgili son günlerde yaşanan gelişmeleri değerlendirdi. Büyükerşen, geçtiğimiz Pazartesi günü AKP milletvekili Harun Karacan’ın düzenlediği basın toplantısında söylediği “Bu projenin altında Büyükerşen’in imzası var” şeklindeki sözlerine ilişkin olarak altında imzasının olduğu belgenin proje olmadığını yalnızca bir tasarım olduğunu ve şu an yapılmakta olan projeyle kendisinin altına imza attığı taslak tasarısının birbiriyle ilgisi olmadığını belirtti. Büyükerşen; “Bu yılın başında işler yapılmaya başlanınca gördük ki yeşil alandan çok büyük bir beton yığını ortaya çıktı. Kimse bu durumdan memnun olmadı. Proje yapım aşamasındayken revize edilerek Eskişehir’in yararı için bulvara dönüştürülmesi konusunda öneride bulunduk” dedi.
Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen, YHT hattının yer altına alınması ve hizmete girmesinin ardından yeraltı demiryolu hattı üzerinde yapılan çalışmaları değerlendirdi. Şehri ikiye bölen demiryolu hattının yeraltına alınması projesini dönemin Ulaştırma Bakanı Oktay Vural’a Büyükşehir Belediyesi olarak 10 yıl önce sunduklarını ve bu projenin hükümet programına alındığını söyleyen Büyükerşen, o dönemde hazırlanan projeyle şehrin kuzey ve güney bölgelerinin bir bulvarla bağlanacağını ve şehir içi trafiği rahatlatacak çok uzun bir bulvarın ortaya çıkacağını ifade etti. TCDD’nin hazırladığı ve kendisine sunulan tasarımına imza attığını ve bu tasarıma göre imar değişikliklerini de yaptıklarını belirten Başkan Büyükerşen, bugün ortaya çıkan projeyle kendisinin altına imza attığı tasarının birbirinden çok farklı olduğunu söyledi. Büyükerşen, “Ancak proje zaman içinde değişti. Şimdi yapılan işte görüyoruz ki ortaya bir beton yığını çıkıyor. Benim teklifim karşı çıkmakla ilgili değil. Çok geç olmadan tadilat yapılarak orası ilk halindeki gibi bulvar olabilir. Bu kaçırılmaması gereken bir fırsattır. O saksılar yıkılıp oraya yol yapılmalı” dedi.
BÜYÜKŞEHİR’İN PROJESİ 10 YIL ÖNCE KABUL EDİLMİŞTİ
Demiryolunun yeraltına alınma meselesinin başlangıcının 14-15 yıl öncesine dayandığını anlatan Büyükerşen, “Yeraltına alınmasıyla ilgili ilk fikri belediye olarak biz ortaya koymuştuk. Biz tren yolunun altına alınarak, üzerinin bulvar yapılmasını ve bu yolla Eskişehir’in trafik sorununun çözüme kavuşturulması gerektiğini belirtmiştik. Biz bu konuyu o dönemde Ulaştırma Bakanı Oktay Vural zamanında belirtmiştik ve sunduğumuz proje hükümet tarafından programa alınmıştı” dedi. Hat boyu projesinin bu süreç içinde çok kez değiştiğine dikkat çeken Büyükerşen, altında kendisinin de imzasının bulunduğu taslağın bir tasarım olduğunu, proje olmadığını belirtti. Şu anda yapılmakta olan çalışmaların da bu taslağa uygun yürütülmediğini, belirtilen yeşil alanların yapılmadığını kaydeden Başkan Büyükerşen, “Bu yılın başında proje yapılmaya başlanınca gördük ki yeşil alandan çok, büyük bir beton yığını ortaya çıktı. Kimse bu durumdan memnun olmadı. Proje yapım aşamasındayken revize edilerek Eskişehir’in yararı için bulvara dönüştürülmesi konusunda öneride bulunduk” dedi.
Büyükerşen “Zamanında bir milletvekilimiz, yapılması planlanan bulvarın Eskişehir’in trafik sorununun çözümünde yardımcı olacağını söylemişti. Devlet Demir Yolları bu şekilde işe başladı. TCDD işe başladıktan sonra projede büyük değişiklik yaptı. Tren Çamlıca’dan yer üstüne çıkacakken, Bağlar Geçidi’nden hemen sonra çıktı. Bunun sebebini ise tren garının yerinde kalacak olması şeklinde açıkladılar. Bir diğer değişiklik ise tren garının mevcut yerinde oldu. O zaman birçok fikir ortaya atılmıştı. Biz de Şeker Fabrikasının orada bulunan araziyi göstermiştik. Ancak kabul görmedi.”
Hat boyu ile ilgili protokolde kendisinin de imzası olduğuna dikkat çeken Yılmaz Büyükerşen, yapılmakta olan projenin tekrar gözden geçirilerek bu alanın yeniden bulvar yapılması gerektiğini vurguladı. İmza atılan protokolün, hat boyunun tasarımı olduğunu belirten Büyükerşen, “Benim protokolde imzam vardır. Bizden Büyükşehir Belediyesi olarak bu tasarıma göre imar planı yapmamız istendi. Bize gösterilen sunumda tünelin üzeri yeşil alan görülüyor. TCDD tarafından hazırlanan görsel sunumlarda 'Nefes alacak bir yer olacak' deniliyor. Üzerinde havuzlar görülüyor, 4 şeritli yollar görülüyor. Bu yılın başında işler yapılmaya başlanınca gördük ki yeşil alandan çok büyük bir beton yığını ortaya çıktı. Kimse bu durumdan memnun olmadı. Hangi partiden hangi görüşten olursa olsun herkes şikayetçi. TCDD orasının kendilerine ait olduğunu, bize bırakmayacaklarını söylüyor. Biz de projeyi o haliyle görünce memnun olduk, şehre güzel bir şeyler yapılacak diye. Buradaki amacım polemik yapmak değil. Polemik için değil, hatırlatmak için, gerçeklerin tam olarak ortaya çıkması için söylüyorum. Bizim hassasiyetimiz estetik meselesiydi. Yapılan ile hazırlanan ve kamuoyuna takdim edilenler arasında hiçbir bağlantı olmadığını görüyoruz. Beton yığını yıkılır, burası bulvar yapılır. Yani ilk amacına dönülür” şeklinde konuştu.