Türkiye’de 55 milyondan fazla aktif sosyal medya kullanıcısı olması sebebiyle tüm kurumlar olduğu gibi yerel yönetimler de sosyal medyayı vatandaşlara ulaşmak adına önemli bir kanal olarak görüyor. Bu kapsamda Facebook, Twitter, Instagram’ı aktif bir şekilde kullanan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Teleskop firmasının hazırladığı 2020 yılı için hazırladığı sosyal medya raporunda Büyükşehir Belediyeleri listesinde gönderi başına ortalama etkileşimde İstanbul ve İzmir’in ardından 3. sırada yer aldı.
Kullanımının her geçen gün daha fazla yaygınlaştığı ve öğrenci kenti olması sebebiyle birçok kurumun vatandaşlara daha hızlı ulaşabilmek adına kullandığı sosyal medyayı Eskişehir Büyükşehir Belediyesi de 3 ayrı mecrada aktif bir şekilde kullanıyor. Duyuru ve etkinliklerin yanı sıra belediyenin hizmetlerinin de vatandaşlara aktarıldığı Facebook, Twitter ve Instagram hesapları vatandaşlar tarafından ilgiyle takip ediliyor. Dijital medya gözlemi gerçekleştiren Teleskop’un 2020 yılı için hazırladığı istatistiklere göre Büyükşehir Belediyesi, listeye giren 27 belediye arasından gönderi başına ortalama etkileşimde 3. sırada yer aldı. 3 mecrada takipçi sayısını yaklaşık 53 bin arttıran Büyükşehir Belediyesi, Aralık ayı itibariyle Telegram kanalını da aktif hale getirerek bu mecrada da vatandaşlara ulaşmaya başladı.
Teleskop firmasının açıkladığı yıllık rapora göre Büyükşehir Belediye Başkanları sıralamasında Başkan Büyükerşen de üst sıralarda yer aldı. 10 milyona yakın bir etkileşim alan Başkan Büyükerşen gönderi başına göre ortalama etkileşimde Ekrem İmamoğlu, Mansur Yavaş, Tunç Soyer’in ardından 4. sırada yer aldı. Başkan Büyükerşen 3 mecrada takipçi sayısını 225 bine yakın kişi arttırdı.