Artan vaka sayıları sonucunda 20 Kasım itibariyle tramvay ve otobüslerde HES Kodu’nun zorunlu hale geleceğini duyuran Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların mağduriyet yaşamaması için sürenin 5 Aralık tarihine kadar uzatıldığını duyurdu. 20 Kasım sonrasında destek noktalarının hizmet vermeyeceğini belirten Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, vatandaşların 23 Kasım itibariyle mesai saatleri içerisinde ALO 153’ü arayarak Hes Kodu eşleştirme konusunda destek alabileceğini ifade ettiler.
Virüsün yayılmasını önlemek amacıyla alınan önlemlerden biri olan ve tüm şehirlerde başlayacak Toplu Taşımada Hes Kodu Dönemi öncesi her kentte olduğu gibi Eskişehir’de de vatandaşlar Eskartlarına Hes Kodlarını tanımlıyorlar. 5 Kasım itibariyle Esbilet satışını durduran ve vatandaşlara duyurular ile Hes Kodu Döneminin 20 Kasım’da başlayacağını hatırlatan Büyükşehir Belediyesi, özelikle hafta sonu KPSS olması nedeniyle yaşanabilecek mağduriyetlerin önüne geçebilmek için sürenin 5 Aralık’a kadar uzatıldığını duyurdu. 5 Aralık sonrası Eskart eşleştirme işlemi yapmayanların toplu taşımayı kullanamayacağına dikkat çeken yetkililer, toplu taşımada salgın riskini en aza indirmek için tüm vatandaşların kendilerine ait kişiselleştirilmiş Eskartı ile toplu taşımaya binmesi gerektiğini belirttiler.
İnternetten eşleştirme gerçekleştiremeyen vatandaşlar için 11 destek noktasının hizmet verdiğini ancak temasın önüne geçebilmek için 20 Kasım sonrası bu noktaların hizmet vermeyeceğini ifade eden yetkililer, vatandaşların 23 Kasım itibariyle mesai saatleri içerisinde ALO 153 üzerinden eşleştirme konusunda destek alabileceklerini belirttiler.