Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin 2004 yılında hizmete aldığı hafif raylı sistem (tramvay) ulaşımı sonrası, seferlerin yapıldığı güzergahlar üzerindeki gayrimenkul değer artışları ve kentsel gelişimler göze çarpıyor.
Türkiye’de kent içi ulaşımda tramvayı kullanan 12 ilden biri olan Eskişehir, 2004 yılından bu yana 350 milyonun üzerinde yolcu taşımasının yanında güzergah üzerinde bulunan yerleşim yerlerine kattığı değerler ile de dikkat çekiyor.
Özellikle yeni açılan Batıkent-SSK, Çamlıca-SSK ve 71 Evler-Opera hatlarının geçtiği güzergah üzerinde artan ev ve kira fiyatları, emlak piyasasını hareketlendirdiği gibi, yapılaşmadaki kalite artışı ile de modern semtlerin ortaya çıkmasını sağlıyor.
Tramvay, emlak fiyatlarında Eskişehir’de devrim yarattı.
Eskişehir Emlak Komisyoncuları Odası Başkanı Gazi Çelik “ Tramvay Eskişehir’de bir kentsel devrim gerçekleştirdi. Çamlıca, Çankaya, Batıkent, 71 Evler, Emek mahallelerinde gayrimenkul fiyatları 3 katına çıktı’’ dedi.
71 Evler, Batıkent, Emek, Çamlıca büyük ilgi görüyor.
Emlak Komisyoncuları Odası Başkanı Gazi Çelik, ‘’yurt dışında yaşayan gurbetçi vatandaşlarımız Eskişehir’den ev almak istediklerinde, daha önce, kent merkezini tercih ediyorlardı. Tramvay sayesinde her şey değişti. 71 Evler, Emek, Çamlıca, Batıkent gibi mahallelerde gayrimenkul satışlarında artış yaşanıyor’’ diye konuştu.