EMEK-71 EVLER, YENİKENT-ÇANKAYA, ÇAMLICA-BATIKENT TRAMVAYA KAVUŞUYOR.

Büyükşehir Belediyesi, dört yıldan beri Devlet Planlama Teşkilatı’nın yatırım programlarına alınmayarak engellenen ve Eskişehir’in 20 mahallesine daha hafif raylı sistem ulaşımı sağlayacak olan Estram Uzatma Hatları Projesi’nin startını yeni hatlarda düzenlenen törenlerle verdi.

Büyükşehir Belediyesi 20 mahalleyi daha tramvay güzergahına dahil edecek olan projenin başlatılmasını belgeleyen rayları ve anı taşlarını Emek -71 Evler, Çankaya- Yenikent ve Çamlıca – Batıkent hatlarında düzenlenen törenlerle gerçekleştirdi. Vatandaşlar törenlere büyük ilgi gösterirken, yeni hatlar sevinç gösterileriyle karşılandı.

Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen törenlerde yaptığı konuşmalarda, Emek - 71 Evler, Yenikent - Çankaya, Batıkent - Çamlıca Estram Uzatma Hatları projelerinin 4 yıldır engellendiğini vurgulayarak Estram Uzatma Hatları Projesi’nde bu zamana kadar yaşanan gelişmeleri ayrıntılarıyla anlattı.

Birinci Estram Projesi’nin 2004 yılında işletmeye alındığını ve 2 yıl sonra projenin ikinci etabı olan Emek – 71 Evler, Yenikent – Çankaya, Batıkent – Çamlıca Projeleri’ne hazine kefaletli kredi temini için başvurduklarını hatırlatan Büyükerşen “ O günden bu yana her yıl 2’şer kez olmak üzere her yatırım programı döneminde DPT’ye başvuru yaptık. DPT’nin Yüksek Planlama Kurulu’nda en yetkili Bakan olan Eskişehir Milletvekili ve Maliye Bakanı Kemal Unakıtan başta olmak üzere diğer milletvekillerimizden resmi yazılarla yardımları ve destekleri istedik. Kendilerine bu konuda yazdığımız mektupları da Eskişehir kamuoyu ile paylaşmıştık.

Ancak Eskişehir kamuoyunun da yakından takip ettiği üzere projemiz iktidar kesiminden sürekli engellendi. Aynı süreçte iktidar belediyelerinin olduğu Samsun, Kayseri, Antalya ve Bursa’ya tramvay sistemleri ve ilave hatlar için hazine kefaletli dış krediler sağlandı. Ankara’ya ise metro kredileri verildi, fakat Ankara Büyükşehir Belediyesi kredileri kullandığı halde projeyi gerçekleştiremeyince AKP hükümeti projenin yapımını kendisi üstlenerek, projeyi tamamladıktan sonra Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bırakma kararı aldı.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi olarak AKP’nin engellemeleri karşısında hazine kefaleti olmadan doğrudan borçlanma için çeşitli iç ve dış finans kuruluşlarına başvuruda bulunduk. Temin edilen parçalı kredilerle yeni hatlarda kullanılacak tramvay araçlarıyla, rayların ithalatı yaparak depoya aldık. Hatta o yeni gelen tramvayları Estram’ı uzatacağımız mahallelere getirerek sizlere gösterdik ve sizlere “Araçlarınız geldi, projemizin önündeki engelleri aşar aşmaz inşaat işlerine de başlayacağız demiştik.” Bazı çevreler bunun üzerine “lastik tekerlekli tırın üzerinde tramvay sergiliyorlar” diye projemizi, nasıl engellendiğimizi çok iyi bildikleri halde karalamaya çalıştılar.

O günden bu bugüne yılmadan projenin önündeki engelleri kaldırmak, daha doğrusu diğer illere verilen onayı almak için bekledik.

Engellemeler, nihayet etkili eski milletvekillerinin yeniden aday gösterilmediklerini açıklandıktan sonra ortadan kalktı ve yapım kredisi de sağlanabildi. Bu arada Sayın Kemal Kılıçdaroğlu’nun Eskişehir ziyaretinin ardından metro açılışı için gittiği İzmir’de Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’a, Bursa, Antalya, Samsun, Kayseri gibi şehirlerin hafif raylı sistem projeleri onaylanırken Eskişehir’in projesinin 4 yıldır neden bekletildiğini sorması ve konuyu Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıyacağını söylemesi de projemizin onaylanmasında çok etkili oldu.

İşte bugün, bir zamanlar bizleri karalamaya çalışanlara en güzel cevabı verdiğimiz gündür. Böylesi büyük projelerin başlangıcında geleneksel olarak ray kaynağı ve anı taşı yerleştirme törenleri yapılır. Bu tören projenin başladığını simgeler. Biz de bu törenlerle projemizi başlatıyoruz. Eğer çok büyük bir aksilik olmaz ise önümüzdeki Ağustos ayının en sonuna kadar inşaat çalışmaları başlamış olacak.

Bu zor süreçte her zaman yanımızda olan, bizlere güvenen tüm Eskişehirliler’e teşekkür borçluyum” şeklinde konuştu.


TÜM HABERLER