AYHAN KAVAS’TAN SALİH KOCA’YA BELGELİ CEVAP

Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Ayhan Kavas, basın toplantısı düzenleyerek, Büyükşehir Belediyesi’nin tramvay hatlarının uzatılması için Devlet Planlama Teşkilatı’na son üç yıldır yaptığı başvuruları ve Başkan Büyükerşen’in Eskişehir Milletvekilleri’nden dönemin Maliye Bakanı Kemal Unakıtan ile Murat Mercan’a yazdığı ve DPT onayı için desteklerini istediği mektupları kamuoyuna açıkladı.

Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi Ayhan Kavas, AKP İl Başkanı Salih Koca’nın Estram Hatlarının uzatılması ile ilgili açıklamalarına, düzenlediği basın toplantısında, belgeleriyle cevap verdi.

İLGİLİ DÖKÜMANLARINI GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ

Kavas’ın Basın Toplantısı’nda yaptığı açıklama;

Öyle anlaşılıyor ki, AKP İl Başkanı referandum öncesinde, tramvayın uzatılması konusunda Eskişehirlilere sundukları elma şekerini halkın yemeyeceğini anlayınca, şimdi de dünkü beyanatında DPT ile tüm yazışmaları isteyen demagoji girişimini yüzüne gözüne bulaştırdı.

İstediği yazışmaları ve açıklamaları kamuoyunun önünde yapıyoruz. Ümit ederim ki, kendisi de bunları öğrenirken Sayın Eskişehirliler de, kendilerinin AKP tarafından nasıl kandırılmaya çalıştığını bir kere daha açıkça görsünler:

1) Büyükşehir Belediyesi, Estram hatlarının uzatılması için 17.09.2007 tarihinde, Hazine Kefaletli Kredi bulunması için projesini DPT Müsteşarlığına göndermiş ve bu nedenle projenin Devlet Yatırım Programına alınmasını istemiştir.

2) Büyükşehir Belediyesi, bununla da kalmayıp, Eskişehir Milletvekili ve Maliye Bakanı Sayın Unakıtan’a ve Çevre Bakanı Sayın Eroğlu’na, yatırım talebine ilişkin birer dosyayı Anemon Otelinde yapılan bir toplantıda vererek, DPT nezdinde desteklerini isteyen yazıyı da takdim etmiştir.

3) Ancak, 2008 yılı yatırım programı Resmi Gazetede yayınlanınca, Kayseri, Antalya ve Samsun tramvay projelerine yer verilirken, Eskişehir’e yer verilmediği görülmüştür.

4) Bunun üzerine yıllık yatırım programlarında yer almayan yatırımların, o yılın ikinci yarısında yer almasının tekrar gözden geçirildiği ve Maliye Bakanının da üye olduğu Yüksek Planlama Kurulu (YPK) toplantılarında konunun tekrar görüşülmesini teminen, Büyükşehir Belediyesi 10.06.2008 tarihinde talebini yinelemiştir. Ancak bu girişimde YPK tarafından sonuçsuz bırakılmıştır.

5) Bu durum karşısında, Büyükşehir Belediyesi 31.07.2008 tarihinde, tramvayın, hiç değilse, üç yeni güzergâhta 20 mahalleyi kapsayan uzatma projesine 2009 yılı programında yer verilmesi için bir kez daha resmi başvuru yapmıştır.

6) Ne yazık ki, başvuru yerel seçimlerin yapılacağı 2009 yılı Devlet Yatırım Programına alınmazken, Kayseri, Samsun, Bursa’nın projelerine yer verilmiştir.

7) Mart 2009 Yerel Seçimleri geçtikten ve Başbakan Tayyip Erdoğan’ın “Artık biz bütün belediyelerin hükümetiyiz. Belediyeler arasında ayırımcılık yapılmayacaktır” türündeki konuşmasından cesaret alınarak, Büyükşehir Belediyesince 06.10.2009 tarihinde, DPT’deki dosyanın, hiç değilse 2010 yılı programına alınması başvurusu yapılmıştır.

8) Bu arada, konuyu yakından takip eden basın ve Eskişehirlilerin tepkisini görerek, bu konuda yardımcı olacağı yollu basın toplantısı yapan Murat Mercan’a da Belediye 10.07.2009 tarihinde resmi bir yazı göndermiş ve “sözlerine dayanarak”  yardımcı olmasını rica etmiş, yazıda DPT’deki son başvurusunun tarih ve sayısını da belirtmiştir.

9) Yukarıdan beri anlatılan ve belgeleri fotoğraf olarak sunulan ESTRAM’ın uzatılması konusundaki engellemeler böylesine ortada iken, AKP İl Başkanı Salih Koca’nın, şimdi kendilerinin, meclis kararına siyaseten önerdikleri ilave (6) altı güzergah konusunda da mazeret gösterme çabaları beyhudedir çünkü;

A) Dünyada bir tek Dubai hafif raylı sistemi hariç, hiçbir şehrin bütün mahallelerini kapsayan hafif raylı sistem yapılmamıştır. Bu tür yatırımlar beşer yıllık aralarla, parça parça yapılabilir. Eğer aynı anda yapılmaya kalkışılırsa, çok büyük ve pahalı olan finansmanı temin edilebilse bile, inşaat süresince o şehirde bütün yollar yıllarca kullanılamaz hale gelir. Nitekim petrol sermayesi zengini Dubai’de de yatırımlar bu yüzden gecikmiştir.

B) Büyükşehir Belediyesinin Kentsel Ulaşım Planı ve İTÜ’ye hazırlattıkları fizibilite raporları tıpkı birincisinde olduğu gibi, zaman aralıklı, 16-18 km’lik dilimleri öngörmektedir.

C) Tekrar hatırlatalım, Büyükşehir’in ikinci dönem uzatma hatları üç güzergâhtan oluşmakta ve Uluönder, Şirintepe, Çamlıca, Batıkent, Arifiye, Deliklitaş, Akçağlan, Akcami, Paşa, Şarkiye, Akarbaşı, Cunudiye, Yıldıztepe, Gültepe, Yenikent, Çankaya, Yenidoğan, Emek ve 71 Evler mahallelerini kapsamaktadır.

Salih Koca’nın ancak üçüncü dönemde ele alınabilecek biri Organize Sanayi Bölgesi olmak üzere, ilave (6) altı mahalle 26 kilometrelik bir şebeke gerektirmektedir. Buralara konacak taşıtlarla beraber, yalnız bu şebeke dilimi 330 trilyon liralık bir krediyi gerektirmektedir.

Bizim bugünkü uzatma hattımız ise 18 kilometre olup, maliyeti 80 trilyon liradır. Salih Koca’nın ki ile birlikte 418 trilyonluk bir  krediyi gerektirir.

Diyorlar ki, “biz bunu sağlarız.” Hazine kefaletli bu miktar krediyi bulsunlar, teknik ve fizibilite güçlüklerine rağmen, biz hemen başlatırız.

Açıkça söylüyoruz. HODRİ MEYDAN !


TÜM HABERLER